onsdag 17 december 2008

Varför?

Jag försöker alltid vara rättvis och ärlig i mitt jobb som någon slags chef. Jag tror och hoppas att jag är uppskattad som en sådan också.

Till saken hör att jag undrar om de kan göra vilken idiot som helst till chef? Har precis läst ett mail om någon som inte har så bra chef utan en idiot som trycker ner henne. Jag är sååå arg å hennes vägnar och förbannad för att chefer kan faktiskt inte bete sig hur som helst. De om några måste föregå med gott exempel hur blir stämningen på arbetsplatsen annars? Varför blir det så här? Är det möjligtvis makten som stiger någon åt huvudet? Makten som kanske inte finns? Är manligt/kvinnligt? Kan en man bete sig skit mot en kvinna för att han är hennes chef? Är det lättare att ge sig på någon för att det inte är en man? Det handlar i största grad om mobbning och okunskap. När jag blev chef krävde jag kurser och utbildningar och fick det också. Men det verkar vissa inte bry sig om. Jag hoppas att det i detta fallet finns en fackförening och arbetskamrater som står bakom och är beredda att ta itu med problemen på den här arbetsplatsen! För i en sån här miljö vill ingen jobba. Min goa vän stå på dig!
Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

you go mom

Lizzan sa...

Bra skrivet My, jag är lika förbannad som du.!!!

Anette L sa...

Hej My! Jag håller med dig! På oss tjejer som är chefer ställs stora krav - ibland undrar jag om det ställs samma krav på karlar?! Fast, vi gör ett bättre jobb, eller hur?! ;o) Kram //Anette