söndag 20 juni 2010

Millimeterrättvisa, finns det?

Jag tar hand om tvätten - vad gör du?

Jag fixar där - vad gör du?

Jag leker med barnen - vad gör du?

Jag dammsuger - vad gör du?

Jaha du ska jobba senare - vad gör du på morgonen på din lediga tid?

Nu har jag gjort detta - hur mycket har du gjort?

Har vi gjort lika mycket?

Påstår du att du har gjort mer än mig? - Inte chans, du får inte göra mer än mig, då måste jag göra något mer.

Vem vinner? Är allting en tävling? Då finns det nog tyvärr ingen vinnare och millimeterrättvisa varken finns eller är något man vill ha.

Vad kommer först? Praktiska saker eller omtänksamhet och kärlek?

Kramkram

3 kommentarer:

Anna i Sandviken sa...

Omtanke och kärlek innebär bland annat att man tar hänsyn till varandras behov av fri tid och hjälps åt i vardagen. Ömsesidigt ska det vara. Tycker jag.

Lizzan sa...

Millimeter rättvisa är inget jag sträva efter, jag gör det jag är bra på KG gör sitt och det brukar bli så bra så ;)
Kram Lizzan

Maria Eriksson sa...

Som vanligt en massa kloka ord My! Märker att jag förändrats under mina år som "ensamvuxen" i hemmet... Var nog mer Millimeter förr men nu, ja nu är kärleken viktigast! Viktigast är väl kärlek och respekt, och att man är överens om hur man ska leva. Bäst är enligt mig att göra det man är bäst lämpad för, istället för att allt ska va jämlikt intill millimeterrättvist. Men det kanske är lätt att säga...så länge vi inte bor ihop...
Kram