onsdag 8 september 2010

Semesterfunderingar eller planering kanske

Snart ska vi ha lite semester till. Vi ska ta oss en tur ner till Österrike igen. Vi hann inte med det i somras och jag saknar bergen såååå.

I nuläget har vi inte lyckats ena om när vi ska köra. M vill köra på natten och jag över dagen men eftersom jag knappast kör så lutar det mer och mer åt natten...

Nu funderar vi på vad vi ska göra såklart vandra i berg men även åka till München och Oktoberfest och förhoppningsvis lite shopping :)En tur till Swarovski i Wattens är ett måste (jag råkar faktiskt fylla år). Vem älskar inte dessa underbart glittrande stenar. (Eller jag har sysslat med discodräkter för länge?).

När man är i Österrike så måste man äta, italienskt i alla ära men den österrikiska maten är fantstiskt god. Högst upp på önskematslistan står Spätzle. Jag tror dessutom att jag måste försöka hitta en sådan mojäng man gör det i och ta med mig hem :)Om det är speciellt Österrikiskt vet jag inte för jag tror det är mer tyskt, men det är så gott när man vandrat och mumsar det på toppen av alp och med en god öl.

ja det där med vandring är bäst när det är dagsetapper på några timmar och nästan ingen packning, god mat och öl på topprestaurangen och sen god middag och skön säng på hotellet. Det kallar jag vandring! Inte släpa halva bohaget och vandra i flera dagar inte :) Men det är jag det!

Nu kommer vi snart!


KramKram

1 kommentar:

Maria Eriksson sa...

Ni far och flänger :-) Låter härligt! Härligt också att se Sigge igen! Hade världens goaste kommentar om saften idag...berättar imorgon...om du hämtar, jag stänger.
Ha det gott!
Maria