onsdag 7 januari 2009

Gran Canaria

Ett par dagar innan nyårsafton åkte vi till Gran Canaria och Playa del Inglés för att få lite sol och värme i våra trötta frusna själar. Första morgonen öste regnet ner....Men vi tog bilen till Las Palmas och gick lös på affärerna. Efter ett besök på El Kilo vid Mesa y Lopez kunde jag bara konstatera att Gud åter blivit god mot mig. Så mycket tyger, paljetter, fransar och band. Det var ett riktigt Hallelujha moment det! Det gjorde ju inte saken sämre att det var såååå mycket billigare än hemma i Sverige. Lite kul rea på Benetton hann vi med. Linnéa köpte 2 dunjackor, vem åker till Kanarieöarna och köper dunjackor egentligen???


Ett glatt shoppinggäng utanför Corte Ingles :)


Nästa morgon fick vi vår sol. Så nyårsafton tillbringades på stranden. Underbart! Dock kändes det inte alls som Nyår men jag som inte är så förtjust i nyår och gärna blir lite vemodig, jag njöt!


Vi åt god middag på en av få icke "tingeltangel restauranger" i Playa Ingles och avslutade på Cafe Opera med många goda drinkar. Vid tolv vaknade Sigge och tjöt av glädje över alla raketer.


Här är Linnéa och Vicky med sina Cosmopolitan, vad annars.....Dessutom är de "Sooooo last year" eftersom det redan blivit 2009 i Sverige!




Jag fick resan i födelsedagspresent av Magnus. Då blev jag lovad en romantisk promenad på stranden. Snacka går ju! Promenaden sträckte sig typ 30 meter med Linnéa kämpande med Sigge framför oss. Nä du MP den promenaden får jag ha tillgodo!



Resten av veckan tillbringades i solen. Även om jag i 1½ dag fick ligga i skuggan med feber...Vi besökte Puerto de Mogan, Amadores och ett stort Outlet; Las Terazasas (?). Kvällarna blev lugna med mat och diverse olika turneringar; Air Hockey var den stora favoriten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha! Vi alla har njutit gott