tisdag 10 mars 2009

En helg är över...

...och inte vilken helg som helst. I fredags fyllde Magnus 45 och vi åkte över till Köpenhamn. Jag hade i ett svagt ögonblick av hänsyn lovat att inte gå in i tygaffärer och garnaffärer...Men Handler lyckades jag trassla mig in i och Magnus till och med följde med :))) Lite handlat blev det, Swarovski till Linnéa, lite garn och paljetter. Men inte mycket eftersom den svenska kronan inte är så god....

Vi strosade på smågatorna runt Ströget, fick oss en god och mysig lunch och stötte ihop med bästa vännen K och hennes fd chef och de satt på Illum och fikade efter en Tandläkarmässa.Trevligt trevligt. Vi köpte ett par fina inredningsdetaljer några korglyktor att hänga i sovrumsfönstret i en affär på Strädet. Sen var det dax för öl och till sist ett par presenter till "Barnen" som inte fick följa med. (Men Armani och lastbil ska väl duga som muta...) Nöjda med dagen åkte vi hem och jag hann precis komma i joggingbyxorna och med Sigge på armen sjunga första låten till Så ska det låta när det ringde på dörren.

Med pompa och ståt, konfetti, serpentiner och jag vet inte vad kom glada vänner anförda av ovan nämnda K fullastade med pizza och vin för att fira Magnus! Vi hade ingen aning! Så det blev fest och så trevligt att när jag vaknade på lördagsmorronen var huvudet inte som det brukar. Men det var det verkligen värt. Helt underbart!

På lördagen hade vi lovat lunch till diverse familjemedlemmar så det var bara att gå ur sängen, inhandla vin och jaga saffran över hela stan. Det serverades en helt underbart god fisksoppa. (Receptet finns i senaste Lantliv :) Vi var ganska trötta på kvällen vill jag lova....

På måndagen fick vi verkligen veta att helgen var över....Linnea spydde, ramlade ur sängen på den bärbara datorn så skärmen pajade...finns det speciella drulleförsäkringar för 17 åringar??? 

Idag är det tisdag och jag hoppas att dagen blir bättre, I'm still standing for the hope and glory!

KramKram

5 kommentarer:

annicka sa...

Underbart med vänner eller hur???? Såna vänner gilalr iallafall jag!
kram

Lizzan sa...

Ohhh vilken härlig helg! Härligt med överraskningar! KRAM L

Anonym sa...

Vilken härlig (inte riktigt allt förstås:-)innehållsrik helg! Sådana vänner bör man vara rädd om!
Kram Katarina

Anonym sa...

Tror faktiskt det gick på hemförsäkringen när Lizes pajade på ungefär samma sätt...
Kram Carina

Anonym sa...

Ja vilken underbar helg ni haft! Kul med sådana överraskningar.
Kram Kerstin