onsdag 17 juni 2009

Paljetter och etui - new pics

Jag har sytt en Stitcherymapp efter AnnaKas mönster. Lite knepig var den allt men hemskt kul att göra. Att den inte blev perfekt får man leva med, den fyller sin funktion :)))

Så här ser framsidan ut 


Och här är insidan :)


Ett annat projekt var att försöka få ihop en klänning till Linnéa på typ ett par timmar...nja en kväll fick jag nog på mig, snäll som hon är :)

Klänningen är sydd rakt upp och ner på med fransar, klappat och klart men sen skulle det på paljetter oxå....Så hittar ni paljetter på pendeltåget så vet ni vem som varit framme....



KramKram

8 kommentarer:

Lotta sa...

Ljuvligt !

annicka sa...

Jätteläckra både syetuiet och klänningen och även Linnea!!!! Hon är jättesöt och passar perfekt i klänningen. Men vilket pyssel att sy dit paljetterna...

Trevlig midsommar!

Kram Annicka

Lappmia sa...

Ditt syetui blev jättefint, det påminner om mitt, med linne och batiktyg, har vi bra smak eller.... ;o)) men så hade vi ju samma mönster också!! Kram Mia

Annika K sa...

Jättefint syetui o en gullig klänning. Annika K

Annika sa...

Både dottern och mappen är jättefina! Kram på dig.

Katarina sa...

Ytterligare en fin stitcherymapp, vilka härliga färger du har använt! Läcker klänning på en härlig tjej! Vilket pyssel med alla de paljetterna... Kram Katarina

Carmen i Malmö sa...

Så fin Linnéa blev i klänningen. Ditt syetui blev också toppenfint. Du är jätteduktig.

Ha nu en riktigt trevlig midsommar och ta det så nätt med sillens tillbehör.

Kram Carmen

Lizzan sa...

Vilken fin map du sytt, en sån måste jag få fingrarna ur och sy mig.. Kram Lizzan