söndag 28 juni 2009

Så går en dag och aldrig kommer åter...

Hela helgen har gått i den kreativa andan! I fredags efter lite tråkig städning så cyklade Sigge och jag ut till bästa kompisen K för att sy. Och då inte med lappar, K är nog den som inte alls förstår sig på sömnad och då i synnerhet inte lapptäcken, snarare något av det värsta hon vet :))) Jag har symaskin K har limpistol! Vi kompletterar varandra bra!!!

Vad sydde jag då? Jo båtdynor och gardiner till båt.....hur kul som helst....not. Men på ett soligt trädäck och i gott sällskap blir allt kul! Detta projekt har då pågått till och från under helgen. Med avbrott för grillning, ett glas gott vin och fotboll. Nu är dynorna klara och jag hoppas att de är nöjda.

Idag söndag var vi lite kreativa på hemmaplan oxå. Mormor och morfar kom och passade Sigge, Linnea passade sig själv vid stranden (du hoppade väl inte från piren, fy fy) så MP och jag målade en vägg som vår hyresvärd inte tyckte vi kunde flytta ifrån. Va??? En fin cerise vägg! Nu är den sedesamt grå och ska förhoppningsvis duga. Skönt att få allt trist avklarat innan vi får vårt nya "hus". Idag kom dessutom vår offert på badrumsrenoveringen, vi blir inte utfattiga, jippiii!

Nu ska jag njuta lite av det fina kvällsvädret och klura på hur jag ska skrämma Lukas!

KramKram

Inga kommentarer: