torsdag 21 januari 2010

Färger

Färger är konstigt. Vad styr våra färgval? Humör? Favorit? Smak och tycke? Behov? Vi kan gå på färganalys för att se vilket smink vi passar i, vilka färger vi ska ha på våra kläder, är vi en sommar eller höst?

Färger kan förmedla känslor och tankar, ge influenser och till och med ge inblick i vår framtid. Sant eller inte? Man kan ställa ett färghoroskop och få ett foto taget med färgerna i sin aura vilket då visar vem man är och hur balansen ser ut i ens liv. Sant elller inte?

Om jag skulle få en "färgtydare" att titta på mig hur skulle det se ut? Jag vill bara ha vitt hemma, och då menar jag vitt, vitt och åter vitt...Jag klär mig nästan uteslutande i svart. Men när jag syr så syr jag hur mycket som helst i knalliga glada godisfärger och ännu mer i rosa. Hur går det här ihop, vilken färgperson är jag?

Om man nu ser svart som något dystert hur upplever man mig då? Och om man kommer hem till mig och allt är vitt? Tror man att man är hos änglarna då? Fast sen går man längre in och ser Lindströms "Loke" ta upp en halv vägg och då börjar man fundera över var man hamnat eller så inser man snabbt att det bor någon mer innanför väggarna....Går man sen upp en trappa och ser UFO och tyger och annat smått och gott ialla regnbågens färger hur tolkar man mig då?

Är jag svart, vit eller rosa? Det tåls att tänka på. Någon hjälp här jag ju inte då det både har sina fördelar och nackdelar att ha en färgblind man :)

KramKram

3 kommentarer:

Anna i Åkarp sa...

Varför ska man vara antingen eller när man kan vara både och? Härligt att du kan vara både vit, svart och alldeles färgsprakande samtidigt!

Lizzan sa...

Håller med Anna, allt är inte svart eller vitt ;) Jag tycker oxå väldigt mycket om många olika färger och jag gillar att sy även i de färger som jag egentligen inte själv gillar...hur knäppt låter inte det på en skala??
Kram Lizzan

Eva sa...

Visst är det här med färger kul att funderar över.
Men om du är vit,svart eller rosa det kvittar, för en trevlig tjej är du.
KRam Eva