fredag 2 april 2010

"Jag dog och kom till himlen..."

Hemma efter några intensiva dagar i Berlin är vi nu. Imorgon blir det påskfirande med bästa vännerna med god mat och ingen efterrätt för min del. Värre saker har man varit med om...som rubriken antyder...

Sigge och jag gick ut en runda på kvällen på onsdagen. Kom ihåg att sist jag var i Berlin så hade KaDeWe, det stora varuhuset, en egen affär med tyger och garner. Eftersom Kadewe var strax runt hörnet på vårt hotell så var det värt ett besök :) Nu var det inte Kadewes affär längre utan en butik som hette Idee. Rulltrappa neråt och då dog jag och kom till him...trodde jag, sonen hade bestämt för sig att det inte var dags för mamma att vandra den vägen ännu och skulle jag nu dö så fick det bli till den andra sidan för där hamnade jag. Sigge tvärnitade nedanför den roliga rulltrappan och sa; "Vi går inte in". Kände han konkurrensen? Kände han av att nu tappar mamma fokus på mig och bara dreglar över alla fina, tyger, garner, pärlor, pyssel mm? Så med en liten pojke vid min sida som slet och drog i allting försökte jag se, titta och njuta av allt det fina, jag lovar, det var bara hornen i pannan som fattades...

Till sist insåg jag det hopplösa och styrde stegen upp ur butiken till TRE stycken MOTORCYKLAR som sedan tittades på länge och väl och studerades noggrant. Minst vinner alltid :)

KramKram

1 kommentar:

Lizzan sa...

Ja tänk så konstigt att de små allt som oftast är de som vinner viljekamperna.....
GLAD PÅSK!!
Kram Lizzan