söndag 16 maj 2010

Piggelin

Mitt i natten och jag är piggelin, inte grön glass då alltså...

Idag har jag varit produktiv och är fullt nöjd med min trevliga dag; målat köksluckor, sytt BOM block, röjt ur garderoben under trappan, spenderat några timmar framför en trevlig etapp av giro d'Italia ( trevlig för mig knappast för deltagarna som fick köra i lervälling...), kviltat klart ett UFO nu på senkvällen/natten (alla ni som varit med när jag frihandskviltat vet hur min maskin låter och förstår genast att resterande familj inte sov...), sen har jag gjort en massa annat småplock som rensat och slängt bland stickor och sygrejor :)

Jag har inte varit så här aktiv och glad på många år men sen jag slutade med socker så är jag så mycket piggare och gladare. Tänk att man ska behöva få diabetes för att fatta hur man ska ta hand om sig. Ja jag visste nog det innan men man bara kör på i gamla invanda spår och då går det som det går. Jag har nästan ingen huvudvärk längre heller. Kan det bli bättre!

Men nu får jag nog sova, Linnea har dansavslutning på IH i Helsingborg imorgon som man ska bese som en pigg och glad mamma. Fast först blir det lite läsning i min superbraiga bok:
"Ögat som ser" av Giorgio Faletti. En riktigt bra italiensk kriminalförfattare! LÄS!

KramKram

2 kommentarer:

Anna i Åkarp sa...

Det var kul att höra! Visst är det fantastiskt hur stor skillnad det gör när man äter vettigt? Jag hoppas jag snart kommer till den vändpunkten jag med, fast utan diabetes ...

Maria Eriksson sa...

Kul att höra att du mår bättre! Har du sökt på lchf?

lchfrecept.com är kanon, där finns både recept och fakta och komigång tips. Även Anna Hallén har bra hemsidor och blogg. Hon är från Ängelholm och håller även kurser, både personligt och brevkurser.
Vi ses imorgon!
Kram