tisdag 26 april 2011

Monster

Trots frånvaro på bloggen så är jag inte frånvarnade i livet...Jag har massor av projekt som bara forsar genom mina händer; sy, planterar rädisor och stensättning.

Jag har sytt klart en kvilt till Sigge, en monsterkvilt. Han bara älskar sina monster och det var ju tur för jag har verkligen tyckt om att sy den. Jag är ingen stor älskare av applikationer men den här var superkul!
I grundmönstret som kommer från Australien så var det med en fin text i en bård till men se det ville jag inte ha med :) Den kanske dyker upp i ett annat projekt, vem vet :)

KramKram

21 kommentarer:

Katarina sa...

Klart att Sigge älskar den! Den är ju jättefin med härliga färger och mycket kviltning! Och jag gillar bården också:-)) Kram Katarina

Anonym sa...

Så roligt!
Kram Martina

Sussie sa...

Vilken härlig färgglad kvilt! Man blev verkligen glad att se den!
Det blir nog favvokvilten som följer med hela livet!
Kramen/Sussie

Gudrun sa...

Oj,den är riktigt läskig och riktigt läcker.Klart att din kille gillar den.Då blir man extra glad:-))
Kram Gudrun

lisailysekil sa...

Wow - så häftig, verkligen kul! Kram fr Lisa i Lysekil

Gunilla sa...

Vilken liten kille älskar inte sådana monster? Toppen läcker! Kram

Britt-Inger sa...

Klart att Sigge gillar den. Så många härliga monster och klatchiga färger.
Kram
Britt-Inger

Eva sa...

Den blev verkligen hemsk härlig.
Kram Eva

Ingaredstoka sa...

Vad underbar den är! Förstår att Sigge gillar den!
Kram Susanne

Anonym sa...

Så himla läcker!!!! förstår att Sigge gillar den.

Kram Lena P

Veronica sa...

Störtmysig!! kram Veronica

Catarina C sa...

Jättehärlig "Monsterkvilt", förstår att sonen gillar den!

Lotta i S-vall sa...

Bara så härligt , den skulle " min " Vilgot ha :)

Ha de gott

PW Design sa...

Vilken mysig ROLIG quilt!

Carmen sa...

Härligt läskig! Den skulle alla killar gillat.
Kram

Jenny sa...

Vilka godingar! förstår att ni är nöjda, både Sigge och du. // Jenny

Lizzan sa...

Härlig monsterquilt!!
Kram Lizzan

Brita - the QuiltTopMaker ;-) sa...

Så läskigt fint monstertäcke! ;-)

Birgitta i Gävle sa...

Vilket underbart monstertäcke!

Angelica sa...

Vilken superfin!!! Och så söt dottern är!!! Hoppas att du har det bra och mamma vill gärna att du hör av dig!

Kraaaaaaaaaaaaam från Mallorca!!!

Anonym sa...

Så läcker och det är ju helt klart att en sån härlig kvilt kan ju inte Sigge annat än gilla! Kram Anneli