fredag 6 maj 2011

Fredag

Skönt att arbetsveckan lider mot sitt slut. Bara ett par timmar kvar att jobba sen är det helg :)

I helgen blir det till att sya :) Sju discodräkter ska poppas upp med neongrönt och silverpaljetter på svart blank lack. Sa jag att det var disco? Paljettyg är inget kul att vare sig klippa eller sy i...Paljetterna finns nu spridda över hela huset. Till och med en hade kilat ner sig i tangetbordet på datorn som står en våning ner iandra änden av huset...Hur går det till? Men det blir fint och 7 dansare verkar än så länge nöjda och glada!

När jag sytt klart dräkterna så ska jag kvilta...eller nej just det en singeldräkt ska också poppas upp innan SM nästa helg. Kan jag göra något annat? Sova? Nej det är uteslutet den kommande veckan... Något som gör mig lite förundrad är alla människor i min närhet som ojar sig och beklagar sig över allt mitt "arbete" det låter typ; My nu har du tagit på dig för mycket, du ska ju inte göra så mycket...Vad jag inte förstår är att man inte förstår att jag bara gillar att göra det här. Visst kan jag kräka över att sy i tygerna men jag tycker det är roligt också. Framförallt roligt att sitta där i hallen och titta på dansare som tävlar i dräkter jag har gjort! Nu ska dessutom dräkterna åka till Polen och tävla på EM. Jag trodde jag var över 40 och klarade av att bestämma hur mycket ork och tid jag har. Klagandet över jobbiga tyger är således bara en del i processen och hör till...Sa jag att jag måste sy en balklänning också....

KramKram

2 kommentarer:

Lizzan sa...

Bra inställning!! Att man gnäller och klagar på matriel och att det är glitter och paljetter behöver ju inte betyda att du tycker det är trist deyt är ju precis som du skriver en del i processen!
Så sy på så länge du orkar och tycker det är kul!
Kram Lizzan

Carmen sa...

Vi klagar på att vi får använda herr Sprätt, att trådarna krånglar i maskinen, att kaffet är för kallt/svagt/starkt men gillar det ändå. :) Klart att du får klaga men jag vet ju att du gillar läget ändå.
Hoppas det går bra för dansarna.
Kram från en som saknar dig!