torsdag 16 april 2009

Lässtund


Just nu läser jag en bok som jag inte vet vad jag känner för...Den heter "När vi spelade Afrikas stjärna" av Merete Mazzarella. Den handlar om barnbarn, söner och svärdöttrar. Att mormor är bätttre än farmor, att far-och morföräldrar är mer upptagna idag och vill leva ett eget liv...Merete är själv farmor och jag finner det ganska intressant att läsa den. Dock blev jag redan efter 10 sidor något irriterad på den här kvinnan. Jag kommer inte längre än 10 sidor åt gången förrän jag måste ringa min mamma och diskutera något :) Så visst är jag engagerad i boken! Undras bara om det är på rätt sätt....

Nä jag borde nog läsa tidningen Lantliv och några kviltböcker så kanske jag får en mer harmonisk upplevelse :))))

KramKram

1 kommentar:

ilda sa...

Låter som en bok jag ska läsa. Jag vet ju hur jag upplevde min mormor och min farmor. Sen har jag ju mina barns mormor och farmor... Och förhoppningsvis, någon gång i framtiden hoppas jag bli båda delarna.