onsdag 15 april 2009

Ordning och reda i kaoset

Min mamma sa en gång att hon gillar Italien för att det är ordning och reda i kaoset. Jag är nog böjd att hålla med henne :) Inte för att jag vet att det verkligen är så utan för att jag uppfattar det så :)

Just nu är jag i en fas då jag bara längtar dit...När jag tittar ut på trafiken så finns det inga vespor som kör huller om buller och visst tutar man inte speciellt mycket i Sverige? Broarna jag ser som går över kanalen är ju inte så tjusiga som i Venedig eller Ponte Vecchio i Florens...Men de fungerar att gå och köra över :) Jag trivs bra med Sverige men har ett behov.....ett behov av att få leva i ett annat land, att få prova något nytt....Italien skulle ju då vara detta nya...trots "Berra"...:)

Men så länge så får jag var glad att jag kommer dit en sväng i juli och sen förhoppningsvis igen i september då jag vill tillbaka till Elena och Daniele. Fram tills dess får jag äta mycket parmesan och mozzarella spela smäktande italienska schlager och bara längta. För längtan är halva nöjet har jag insett :)

KramKram

1 kommentar:

Annika sa...

Årets resa håller på planeras misstänker jag :)