söndag 19 april 2009

Solig söndag

Dagen började mulet men nu så har solen fattat att den ska visa sig! Men så speciellt varmt är det inte! Jag har sytt lite nu när SiggeSur har sovit men inte blev han på bättre humör inte! Snart kommer A och hämtar både mig och maskin för sömnad av balklänning. Trevligt.

Sommarsemestern är nu klar men iår var vi inte speciellt påhittiga...Först kör vi ner genom Tyskland med övernattning i Ingolstadt (ja jag vet det låter förhoppningsvis värre än det är...) sen är vi en vecka i Torbole vid Lago di Garda där vi gjorde en miss *skratt* Trodde vi valde en mysig lite by lugnt och skönt ingen tonårig dotter ute på vift här inte. Tji fick vi när vi läste att hit vallfärdar Europas alla unga människor för att vindsurfa och det innebär att det är mycket "AfterSurf"...Linnea får nog ta en kurs och lära sig surfa annars får hon inte gå ut på kvällarna :)))

Efter Torbole blir det en tur till Österrike och lilla Hopfgarten där stannar vi i en dryg vecka. Sista natten sover vi Celle, någon superromantiskt ytte-pytte stad med massa korsvirkeshus :) 

Som sagt inte var vi så påhittiga i år. Vi brukar alltid få med något nytt och spännande men så blev det inte. Dock ser jag fram emot lugn och ro och sköna dagar både på stranden och uppe i bergen. Jaga tonåring på natten överlåter jag åt Magnus tror jag tralalala :)))

KramKram

Inga kommentarer: