torsdag 7 maj 2009

En utmaning

Av Vivianne fick jag i julklapp en utmaning som heter duga. Ett fantastiskt paket med olika Kaffe Fassett tyger. Hur skulle detta gå? Nu när jag var i/på Klostersågen så tog jag tag i det och sydde efter ett mönster som heter Juttas Nioruta. Än så länge är det bara toppen som är klar :) 


Tusen tack till Vivianne för den underbara presenten! Det var fantastiskt roligt att jobba med alla dessa tyger. Nu är det baksida och kviltning som återstår. Hur jag nu ska kvilta den??? Kärt problem!

KramKram

14 kommentarer:

Carmen i Malmö sa...

Snyggt jobbat My! Då är det bara att vänta på att få se det färdiga resultatet. :o) Kram Carmen

Carina B, Växjö sa...

Härliga färger! Ska bli kul att få se slutresultatet.

Anna sa...

Härligt, det blir så himla läckert!
Men jag tror inte du behöver anstränga dig med någon avancerad kviltning, det lär ändå inte synas på de tygerna. Lite enkla krusiduller så det håller ihop lär räcka långt.

Anonym sa...

Men gud så läckert! Vill ha! Älskar det! hihi kram Mimmi

Anonym sa...

Det där blir en kvilt att bli glad av!
Birgitta i Arboga

Kerstin Lind sa...

scerpneSå läcker den blev!!
Kul att se då man sett början på den.
Kram Kerstin
ps glöm inte den andra utmaningen du skulle visa mig.

Lisbeth sa...

Den är ju bara helt underbar!

Lizzan sa...

Så underbar topp! Kram L

Annika sa...

ÅHHH, vad läcker! VILL HA!!!

Kram

annicka sa...

Jamen så läcker quilttopp du har fått ihop! Vivianne är ju en pärla som får dig att jobba så...

Jenny i Billdal sa...

Vilket härligt färgsprakande täcke!! Jag vill också ha :-)
Glada hälsn

Annika sa...

En sån läckerbit! Ja, kviltningen är ju ett kärt bekymmer :) Kram

Anonym sa...

Härlig kvilt! Härlig med alla mönster o färger i tygerna!

Anonym sa...

Var lite för snabb.....

Härlig kvilt! Härlig med alla mönster o färger i tygerna!

Kram Anneli (så det inte är helt anonymt som jag lyckades med i förra kommentaren