onsdag 9 december 2009

Hur gör dom?

Idag var jag med det där mellanbarnet, som faktiskt var minst i 15 år innan lillebror kom, till doktorn för att kolla henne i halsen. Efter det skulle jag bara in i garnaffären för att köpa ett mönster till små sockor. När jag kom ut därifrån så hade jag med mig svart garn, guldgarn med glittriga paljetter och ett löfte till dottern om att det skulle virkas ytterligare en sjal. Hur gick det här till. Hur gör tonåringar för att få sin vilja igenom. Som jag sa så var vi hos doktorn för att kolla halsen...Hon har alltså dessutom tappat rösten...Så helt utan röst har hon ändå lyckats övertala sin mamma till detta :)Fantastiska är vad tonåringar är!

Idag träffade jag en gammal kompis och vi diskuterade julklappar och hur mycket man ger till sina barn. Jag ursäktade mig lite och sa att jag är nog alldeles för glad för att handla till barnen, men det är så roligt. Hon sa till mig att själv resonerar hon som så att hon vet inte vad som händer imorgon, hon kan faktiskt köra ihjäl sig...vilken glädje har hon då av pengar? Bättre att leva och ha roligt.

Sen enades vi om att vi skapat våra döttrar själv. Herregud vi åkte till Köpenhamn och köpte dyra märkesskor till dem när de var 4-5 år....Kan jag då klaga när det ska vara fina märken idag? Skulle inte tro det va? Förresten vill jag bara tillägga att min äldsta dotter traskar i ett par miltärkängor eller Dr. Martens så alla är inte stöpta i samma form i min familj.

KramKram

Inga kommentarer: