tisdag 29 december 2009

Utflykt och garnköp

Idag for Sigge och jag med hjälp av Skånetrafiken till Ängelholm för att hälsa på mormor och morfar :) Jag fick dessutom jobbat lite utan att ha Sigge snurrande runt mig...

Innan vi tog tåget tillbaka hem så hann jag med ett besök i Ängelholms fina garnbutik ÄnglaGarn. Fick köpt ett par nystan till strumpor till mig, några fler nystan till en sjal och mössa och flera andra fina till ytterligare en sjal. Har inget tålamod att sticka större saker just nu :) Sigge fick också en mössa men den var färdig samt av ett helt annat material än garn och kom från Intersport.

Senare på eftermidagen träffade jag Alex som passade Sigge medan jag fick gjort vid mina stygn, det är inga fina stygn jag har...men nu blir det förhoppningsvis bättre. Jag kanske skulle ta jobb vid operationer och sy ihop folk? De stygn jag syr är betydligt snyggare :))

Nu har jag avverkat en hel massa Tv och ska nu fortsätta att läsa min kuslig bok "Pappersväggar" av John Ajvede Lindqvist.

KramKram

2 kommentarer:

Annika sa...

Hoppas du snart mår bättre efter din operation! Och att ni får en riktigt nice nyårshelg! Kram

Lizzan sa...

Skönt att du fått bort stygnen iaf. Börjar faktiskt klia lite i mina fingrar att börja sticka igen....kanske kanse skulle köpa lite garn...
Kram Lizzan